STRATEGI PENINGKATAN WIRAUSAHA UNTUK MENINGKATKAN DAYA JUAL USAHA DI UPPKA LUMINTU I BINTARAN

Authors

  • Tri Warsihapsari Prodi Tata Rias, Akademi Kesejahteraan Sosial "AKK" Yogyakarta
  • Herina Yuwati Prodi Tata Rias, Akademi Kesejahteraan Sosial “AKK” Yogyakarta

DOI:

https://doi.org/10.63864/jsa.v11i1.372

Keywords:

bussiness, UPPKA Lumintu 1, selling power

Abstract

This research is about Entrepreneurial Enhancement Strategy for Business Selling Power in UPPKA Lumintu Bintaran. This is very important to do because if observed UPPKA Lumintu 1 Bintaran is more advanced compared to other UPPKA. Researchers want to know how to advance the business so that it remains advanced as it is today. This research will use sources from UPKKA and its members. The research was conducted using a qualitative descriptive method in order to reveal complete data. The output of this research is expected to add to the thinking of the treasury of science, especially to develop UPKKA. In addition, the expected practical benefits can contribute to the community's thinking to find out the existing problems and how to develop them so that the programs implemented will be right on target.

References

Deva Ariyani, Slamet Bambang Riono, & Hendri Sucipto. (2022). Pelatihan Branding Equity untuk Membangun Brand Image pada Pelaku UMKM di Desa Ciawi dalam Meningkatkan Daya Jual. KREATIF: Jurnal Pengabdian Masyarakat Nusantara, 2(3), 100–106. https://doi.org/10.55606/kreatif.v2i3.493

Badawi, A., & Nugroho, L. (2022). Keberlangsungan Usaha Melalui Peningkatan Kualitas SDM Untuk Menciptakan Prilaku Inovatif Dalam Pengembangan Produk Pada UMKM Kelurahan Meruya Utara. Akuntansi Dan Humaniora: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 1(2), 140-144. https://doi.org/10.38142/ahjpm.v1i2.348

Hartono, H., & Hartomo, D. D. (2014). Faktor-faktor yang mempengaruhi perkembangan UMKM di Surakarta. Jurnal Bisnis & Manajemen, 14(1), 15-30.

Hutagalung, M. A. K., Fitri, R., & Ritonga, S. R. W. (2019). Generasi Muslim Milenial dan Wirausaha. SINDIMAS, 1(1), 300-304. .doi.org/10.30700/sm.v1i1.590

Indiworo, H. E. (2016). Peran perempuan dalam meningkatkan kinerja UMKM. EQUILIBRIA PENDIDIKAN: Jurnal Ilmiah Pendidikan Ekonomi, 1(1), 40-58. https://doi.org/10.26877/ep.v1i1.1806

Indriani, R. P. (2021). Implementasi Promosi Progam Bangga Kencana Dalam Upaya Peningkatan Pengetahuan Dan Kepedulian Masyarakat Di BKKBN Provinsi Jawa Timur (Doctoral dissertation, Universitas Bhayangkara Surabaya).

Putri, A. D., Permatasari, B., & Suwarni, E. (2023). Strategi Desain Kemasan Sebagai Upaya Peningkatan Daya Jual Produk Umkm Kelurahan Labuhan dalam Banda Lampung. Journal of Social Sciences and Technology for Community Service (JSSTCS). vol, 4(1), 119-123. https://doi.org/10.33365/jsstcs.v4i1.2658

Rahmadi, R., Soolany, C., & Pratama, A. R. (2018). Penerapan Manajemen Strategi Pemasaran untuk Meningkatkan Daya Jual Produk UMKM Gula Merah di Kabupaten Cilacap. JTI-UNUGHA (Jurnal Teknologi Industri-UNUGHA), 2(2), 1-6.

Sudaryanto, R., & Wijayanti, R. R. (2013). Strategi pemberdayaan UMKM menghadapi pasar bebas Asean. Pusat Kebijakan Ekonomi Makro. Badan Kebijakan Fiskal. Kementerian Keuangan, Jakarta, 16(1), 1-32.

Deby Laras Wati, Vicka Septianingsih, Wildan Khoeruddin, & Zidan Quraish Al-Qorni. (2024). Peranan UMKM (Usaha Mikro, Kecil dan Menengah) dalam Meningkatkan Perekonomian Indonesia. Jurnal Ekonomi Bisnis, Manajemen Dan Akuntansi, 3(1), 265–282. https://doi.org/10.61930/jebmak.v3i1.576

Downloads

Published

2025-06-20

How to Cite

Warsihapsari, T., & Yuwati, H. (2025). STRATEGI PENINGKATAN WIRAUSAHA UNTUK MENINGKATKAN DAYA JUAL USAHA DI UPPKA LUMINTU I BINTARAN. Jurnal Socia Akademika, 11(1), 27–32. https://doi.org/10.63864/jsa.v11i1.372

Most read articles by the same author(s)